יום שני, 26 בינואר 2015

המדריך לשמירה על שיני התינוק

בריאות השיניים – מהשיניים הראשונות

התינוק שלכם הוא האוצר שלכם – ואתם תעשו הכל, ובצדק, בכדי להבטיח את הנוחות ואת איכות החיים שלו. החלק החשוב ביותר בשמירה על התינוק שלכם ובגידול שלו הוא שמירה על בריאותו. שמירה על בריאות התינוק מתבטאת בהיבטים רבים בחיי היום יום שלנו, החל מהבחירות שלנו בנוגע למזון ולשתייה שלו ועד לכל פרט ופרט שעליו אנחנו מקפידים כשאנחנו מכניסים חפץ הביתה. חלק גדול מהשמירה על בריאות התינוק הוא שמירה על שיניו – שהיא מעט מסובכת יותר משמירה על שיניים של ילד גדול יותר. בניגוד לאמונה קיימת, לשיני התינוק צריך לדאוג החל משיני החלב הראשונות שיוצאות לו, וניתן להתחיל להרגיל אותו בשמירה על השיניים עוד לפני כן.

הטיפול הטוב ביותר – שגרת שיניים בריאה

מהי שגרת שיניים בריאה לתינוק? מדובר בשגרת פעולות ומעשים שתפקידם לשמור על בריאות ועל איכות חיי התינוק והילד גבוהים, עם דגש על בריאות השיניים שלו. ההיבט הראשון בשגרה זו הוא היבט התזונה. שיני התינוק רגישות במיוחד, ואם התינוק שגדל לילד רגיל בשתיית שתייה מתוקה ואכילת ממתקים דביקים ומתוקים, הרי שמדובר במתכון לטיפולי שיניים כואבים בעתיד. הרגילו את הילד שלכם לשתות מים, ובתור ממתק או חטיף – לאכול פרי. מדובר לא רק בשמירה על בריאותו הכללית, אלא במידה רבה גם בשמירה על שיניו. כדאי להרגיל את התינוק באכילת מאכלי חלב (גבינה לבנה, קוטג') עשירים בסידן, שמחזק את השיניים. יש להימנע מהרגלים מזיקים כמו מוצצים מצופים סוכר או דבש, או בקבוקי חלב או מיץ במיטה בלילה – אלה משקאות עשירים בסוכר, שמחליש את השיניים וגורם להן לרגישות בשעת השינה.

טיפים לצחצוח שיניים

צחצוח שיני תינוקות הוא שאלה שעולה אצל הורים רבים – מתי כדאי להתחיל להרגיל את הפעוט בצחצוח שיניים? כיצד לעשות זאת? האם יש מוצרים מומלצים בתחום? התשובה לשאלת צחצוח השיניים היא פשוטה – יש להרגיל את הפעוט בצחצוח שיניים מוקדם ככל האפשר. לתינוק בגיל חצי שנה אפשר, לדוגמה, לקנות מברשת שיניים לתינוקות כצעצוע, ולאפשר לו להתרגל לתחושת המברשת בתוך פיו כנשכן. כך, לאט לאט, ניתן להרגיל את הילד לחשיבות צחצוח השיניים – ניתן אף לצרף אותו בבוא הזמן לצחצוח השיניים שלכם, ולהציג לו את התהליך כמשחק מהנה. מומלץ לרכוש משחות שיניים טעימות לתינוק, ולהשתמש במעט משחת שיניים בכל צחצוח ראשוני – כך שהילד יתרגל לטעמה של המשחה בפיו.

החינוך ימנע בעיות בעתיד

זהו פרט שחשוב שתבינו – שמירה על היגיינת השיניים ויצירת שגרת שיניים בריאה אצל הילד היא השקעה שקשה לתאר את חשיבותה. מדובר בהשקעה מינימלית יחסית של זמן, שחשיבותה יכולה להיות מובנת רק אם תזניחו אותה – מפני שאז תפגע איכות חייו של הילד הגדל פגיעה חמורה. חנכו את תינוקכם לשמירה על שיניו – זוהי אחריותכם כהורים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה