יום שבת, 29 בנובמבר 2014

הילד מפחד מרופא השיניים? הנה כמה טיפים


ילדים אוהבים מה שילדים אוהבים; לשחק, לאכול את מה שהם אוהבים, להשתולל ועוד. התפקיד של ההורים הוא לאפשר לילדים ליהנות מהחיים מבלי לפגוע בהם ולכן אחד מתחומי האחריות של ההורים הוא שמירה על הבריאות ועל בריאות השיניים שלהם. ילדים רבים אינם אוהבים ללכת לרופא השיניים. חלק מפחדים מהם וחלק פשוט מנסים להימנע מהחוויה כמה שרק ניתן. על מנת שחווית רופא השיניים תהיה כמה שיותר טובה מומלץ:

  • לשמור על בריאות השיניים
  • לבחון את הסיבה לפחד
  • לגשת אך ורק לרופא המומחה בטיפול בילדים

שמירה על בריאות השיניים

קל להגיד שהכי טוב הוא לשמור על בריאות השיניים של הילדים, אך בפועל ילדים רבים מנסים להתחמק מצחצוח השיניים או שאינם מבצעים את הצחצוח כראוי. צחצוח שיניים הוא פעמים רבות עניין של למידה ושל גבולות. צחצוח שיניים ראוי פעמיים ביום למשך 2 דקות יכול להפוך את הביקור אצל רופא השיניים לביקור שבסופו מתגלה כי אין כל צורך לבצע כל טיפול כך שלילד לא יהיה ממה לחשוש בביקור הבא. נוסף לצחצוח השיניים, חשוב להקפיד על מתן ארוחה לילדים שהיא מזינה ושומרת על בריאות השיניים. ארוחה עשירה בירקות, יכולה להוסיף לא רק לבריאות של הילד כי אם גם לבריאות השיניים. האחריות של ההורים היא לארוחות וחשוב שאם הילדים אוכלים ממתקים במהלך היום להסביר להם שעליהם לצחצח שיניים גם לאחר הממתק.

סיבות לפחד

ישנן סיבות שונות לפחד. לעתים הסיבה היא אמתית המתבססת על טיפול שיניים או טיפול רפואי אחר כואב ולעתים הסיבה יכולה להיות אמורפית יותר ולא ברורה. חשוב לברר עם הילד מה הסיבה לפחד. אם הילד עבר טיפול שיניים כואב או יחס מזלזל מרופא בעבר, ניתן לשתף את הרופא הנוכחי ולבצע אפילו ביקור שאינו כולל ביקור על מנת להפחיד את הפחד של הילד.

רופא שיניים מומחה בילדים

ישנם רופאי שיניים רבים, אך ישנם רופאי שיניים אשר מומחים לטיפול בילדים. לרוב, רופא שיניים לילדים יהיה רגיש וקשוב לילד. חשוב לבחור את הרופא אשר מתאים לילד ולכן אם הוא חש פחד אפשר להפגיש אותו לפני ביצוע הטיפול עם הרופא. רופא ידידותי יסביר לילד מה הוא עומד לעשות לו, ישאל אותו שאלות, יתחבב עליו ובסוף יבצע את הטיפול כשהילד יוצא מחייך. במקרים קיצוניים מאד יכול להיות שיש לשקול ביצוע טיפול תחת הרדמה, אך זאת עושים רק במקרים קיצוניים לאחר שכל אפשרות טיפול אחרת לא אפשרית.

אחריות ההורים

רופא השיניים יכול לסייע לילד לבצע טיפולים וטיפולים מונעים, אך האחריות לשיני הילד היא על ההורים. חשוב להקפיד להגיש ארוחה לילדים שהיא עשירה, להקפיד על צחצוח שיניים ראוי ולבצע טיפולים משמרים לשיניים אשר פעמים רבות מונעים בעיות שיניים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה